Veelgestelde vragen

Wassen jullie ook gordijnen en vitrages?

Nee, gordijnen en vitrages wassen wij niet.
Het gaat om zeer kwetsbare producten. Het risico op krimpen, kleurverschillen en beschadiging is erg groot.
Daarom adviseren wij om gordijnen en vitrages altijd bij een stomerij aan te bieden.


Hoe moeten wij wasgoed aanleveren?

Vaste klanten krijgen van ons een wastas in bruikleen. Al het droge wasgoed kan hierin worden verzameld.
Wit, bont en fijn mag bij elkaar. In de wasserij wordt alles gesorteerd en dan gewassen volgens het waslabel.

Vervuilde was, waaronder ook wasgoed dat vervuild is met schoonmaakmiddelen/bleekmiddelen, dient uitgespoeld
te zijn en dan apart verpakt te worden aangeleverd. Zo is voor ons duidelijk dat wij deze was met voorzichtigheid
moeten behandelen, om besmetting of schade aan andere was te voorkomen (zie ook onze algemene voorwaarden).


Hoe vaak per week halen en brengen jullie de was?

Wij rijden 2 x per week onze wasroutes. Een route op de maandag en donderdag en een route op dinsdag en vrijdag.
In speciale situaties kunnen wij tussendoor langskomen. Zo wordt voorkomen dat mensen misgrijpen.

Opmerkingen